Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Als u uw aansluiting bij de stichting wilt beëindigen kan dat door een mail te sturen naar nuon@claimshare.com.
U kunt u aansluiten als u voldoet aan de volgende drie eisen:
1. u bent de laatste 20 jaar klant bent geweest bij NUON (later: Vattenfall). Als Liander uw netbeheerder is of was, is de kans groot dat u bij NUON klant bent geweest;
2. op het adres van uw organisatie bevindt zich een grootverbruikaansluiting. U kunt dat hier controleren;
3. en als u op uw maandfactuur de post 'Vergoeding gecontr. vermogen' aantreft. Let op: bij sommige klanten is deze post na verloop van tijd verwijderd. Dus ga ook uw oudere facturen even na.
U heeft een grootverbruikaansluiting als één van de onderstaande situaties op u van toepassing is:
Er bestaan verschillende varianten, ook afhankelijk van de leeftijd van de factuur. U moet naar de specificatie kijken van de Electriciteit. De omschrijving is meestal hetzelfde: 'Vergoeding gecontr. vermogen'. Zie hieronder een voorbeeld. Op oudere facturen zien we het ook wel vetgedrukt staan als laatste regel.
Kunt u nergens (meer) een maandfactuur vinden, of ziet u geen post 'gecontracteerd vermogen' op uw maandfactuur, dan had u deze mogelijk in het verleden wel. De post wordt soms verwijderd na een klacht of bij bijvoorbeeld contractvernieuwing. Probeer daarom ook oude facturen na te kijken, bijvoorbeeld door te zoeken in een (oude) mailbox. Vindt u daar ook niets, dan kunt oude facturen (meestal tot maximaal 2013) hier inzien in de Vattenfall portal. Heeft u geen account, dan kunt u deze hier aanvragen.
Werkt Vattenfall niet mee, bel ons dan even: 020-528 5939. Dat voorzien wij u van een template mail/brief waarmee u de facturen kunt opvragen. Het kan (zéér) de moeite waard zijn! U kunt u ook vast aanmelden op deze pagina, zodat u op de hoogte blijft. U kunt uw aanmelding in dat geval op een later tijdstip finaliseren.
U komt in aanmerking als u voldoet aan de volgende drie eisen:
U hoeft voor nu alleen uw contactgegevens op te geven en kopie van een maandfactuur met daarop de post 'gecontracteerd vermogen' te oploaden. Heeft u moeite met aanmelden, neemt u dan gerust contact op met een van onze medewerkers: 020-528 5939. Zij staan dagelijks tussen 9 en 12 uur voor u klaar.
Zoveel als mogelijk. De stichting acteert en procedeert op haar eigen naam. U wordt dus niet genoemd in de procedure en bent en blijft anoniem totdat gegevens van alle in aanmerking komende klanten in de procedure moeten worden overgelegd. Normaal gesproken heeft de rechter dan al vastgesteld dat NUON onrechtmatig heeft gehandeld en is overlegging van gegevens nodig in verband met de toe te wijzen compensatie.
Deelnemen aan de claim is op no cure no pay-basis. Dat betekent dat u kosteloos kunt deelnemen en geen factuur krijgt. Alleen als de claim u iets oplevert, draagt u maximaal 25% daarvan af. Levert de procedure niets op, dan kost het u ook niets. De afdracht van maximaal 25% is een vergoeding voor het voorschieten van alle kosten en het genomen financiële risico en is inclusief BTW.De stichting zal de gemaakte kosten zoveel mogelijk verhalen op de wederpartij. Voor zover een deel niet wordt vergoed, wordt het - voor zover redelijk - op het totale schikkingsbedrag in mindering gebracht voordat het afslagpercentage in mindering wordt gebracht. Omdat het een collectieve zaak is (dat wil zeggen dat er één zaak wordt gevoerd voor de hele groep), zult u daar weinig van merken in de uitkering.
Nee. Deelnemen is op no cure no pay-basis. Dat betekent dat u kosteloos kunt deelnemen en geen factuur krijgt. Alleen als de claim u iets oplevert, draagt u maximaal 25% daarvan af. Levert de procedure niets op, dan kost het u ook niets. De afdracht van maximaal 25% is een vergoeding voor het voorschieten van alle kosten en het genomen financiële risico en is inclusief BTW.
De stichting zal de gemaakte kosten zoveel mogelijk verhalen op de wederpartij. Voor zover een deel niet wordt vergoed, wordt het - voor zover redelijk - op het totale schikkingsbedrag in mindering gebracht voordat het afslagpercentage in mindering wordt gebracht. Omdat het een collectieve zaak is (dat wil zeggen dat er één zaak wordt gevoerd voor de hele groep), zult u daar weinig van merken in de uitkering.
Voor het voorwerk, het samenbrengen van de groep, de stichting, het inhuren van het team en de advocaat en het managen van de claim zijn en worden kosten gemaakt. Deze kosten brengen wij u niet in rekening, onder meer omdat ze onvoorspelbaar zijn. Omdat zowel de uitkomst als de te verwachten kosten onzeker zijn, staat tegenover dit kostenrisico een percentage voor de financiers als de claim slaagt.
De afkorting 'kW' staat voor kilowatt. Een kilowatt is 1.000 watt. De eenheid watt staat voor vermogen. Het kW van uw aansluiting slaat dus op het vermogen (of de capaciteit) van uw aansluiting. Hoe hoger het kW hoe meer verbruik uw aansluiting aan kan.
In elektriciteitstermen is het 'gecontracteerd vermogen' het afgesproken maximale vermogen waarmee u op enig moment in een kalenderjaar het electriciteitsnet mag belasten. U reserveert daarmee als het ware capaciteit op het electriciteitsnet. Door daarover met u afspraken te maken kan de beheerder van het electriciteitsnet (de netbeheerder genoemd) de belasting op het net in de gaten houden en kan zij er onder meer voor zorgen dat de stroom niet uitvalt als iedereen alle apparaten tegelijk aanzet. Doordat de netbeheerder hiervoor aan grootverbruikers een rekening stuurt, mag NUON/Vattenfall het niet nogmaals in rekening brengen.
De Electriciteitswet onderscheidt de rollen van de netbeheerder en de energieleverancier. Omdat de netbeheerder verantwoordelijk is voor de stabiliteit van het netwerk, sluit u met de netbeheerder een contract over het gecontracteerd vermogen. U betaalt daarvoor rechtstreeks aan uw netbeheerder. In veel gevallen is dat Liander.
NUON is een energieleverancier. Aan een energieleverancier betaalt u voor energie. Voor het in rekening brengen van een vergoeding voor gecontracteerd vermogen door een energieleverancier is geen rechtvaardiging en 'normale' NUON-klanten betalen ook het niet. Bovendien betaalt u het al aan uw netbeheerder.
Wij denken dat alle betalingen uit hoofde van 'gecontracteerd vermogen' vanaf het jaar 2002 kans maken op vergoeding. De verjaringstermijn is mede afhankelijk de wetsbepaling waarop de stichting zich beroept. Dat zullen er meerdere zijn. Het is ook verdedigbaar dat de verjaringstermijn nog niet is gaan lopen. Ook als u al lang geleden klant was, loont het zeker de (kleine) moeite om u aan te sluiten.
NUON ontkent in alle toonaarden dat u teveel heeft betaald. Zij biedt klanten aan het 'gecontracteerd vermogen' voor de toekomst te verwijderen, maar onze claim gaat over de teveel betaalde bedragen in het verleden. Deze krijgt u daarmee niet terug. Vele klanten werden al van het kastje naar de muur gestuurd toen ze daarop aanspraak maakten. Daarom loont het toch om mee te doen.
Als u zich aansluit bij het collectief heeft u geen kostenrisico en staat u sterker. U hoeft bovendien niets zelf te doen. Uw deelname is anoniem, zodat u geen discussies met Vattenfall krijgt. Ons team bestaat uit experts die eerder cases wonnen en die alles voor u regelen. Daardoor heeft u meer kans op een maximale compensatie. Meedoen kan uw organisatie een behoorlijk bedrag opleveren. Dus ondanks het percentage dat u afstaat, krijgt u als u zich aansluit waarschijnlijk meer zonder zelf kosten te maken. Tot slot wordt de claimcode 2019 toegepast zodat een onafhankelijke belangenbehartiging is gewaarborgd.
U heeft maximaal 18 jaar teveel betaald. U kunt een indicatie van uw schade krijgen als u het bedrag dat op uw maandfactuur bij de post 'gecontracteerd vermogen' staat vermenigvuldigt met 12 en vervolgens met het aantal jaren dat u NUON-klant bent. Dat kunnen hoge bedragen zijn.
Als de rechter ons in het gelijk stelt dat NUON u teveel heeft laten betalen, zal onder meer discussie plaatsvinden over de periode dat u terug kunt vorderen. NUON zal zich onder meer op verjaring beroepen, maar in beginsel is het mogelijk om over te hele periode te claimen. U wist hier immers niets van af.